5 Haziran 2015 Cuma

Efsane - Marie Lu | Kitap Yorumu

Herkese merhaba! Beni özlediniz mi? :D Tabii ki de hayır. :(( Her neyse ben yazmayı çok özledim açıkçası. Evde ''Acaba ne yazsam?'' diye düşünürken aklıma kitap yorumu yapmak geldi. Marie Lu'dan Efsane'yi bilmeyen var mı? Bilmeyen varsa onlar için yorum yapacağım şimdi. Hadi başlayalım. :))






Adı: Efsane 

Yazarı: Marie Lu

Sayfa Sayısı: 320

Yayınevi: Pegasus Yayınları

Seri: Efsane Serisi


Tanıtım:





Gerçek, Efsane'ye dönüşecek



Bir zamanlar Amerika Birleşik Devletleri'nin batı kıyısı olarak bilinen yerde şimdi Cumhuriyet adında, komşularıyla sürekli savaşan bir ülke vardır. Cumhuriyet'in seçkin sınıfından gelen on beş yaşındaki üstün yetenekli June, askerî bir dehaya sahiptir. İtaatkâr, hırslı ve kendini ülkesine adamış bu genç kız onun uğruna her şeyi yapmaya hazırdır. Fakir bir aileden gelen on beş yaşındaki Day ise ülkenin en çok aranan suçlusu ve bir devlet düşmanıdır. Kendisi gibi asker olan ağabeyi Metias öldürülünce June, Day'in peşine düşer. İnandıkları şeyler uğruna savaşan bu iki gencin kesişen yolları, onları Cumhuriyet'in karanlık sırlarına götürecektir.



"Efsane, söylendiği kadar iyi olmakla kalmıyor, bunu kesinlikle hak ediyor.
-The New York Times-


"Bir 'efsane' doğuyor.
-USA Today-


"Bilimkurgu ve aksiyonun heyecanlı bir karışımı... Bu kitap Açlık Oyunları hayranlarına okumaya değer bir şey  


verecek."

-Voya-



"Hiçbir şeyin göründüğü gibi olmadığı, kıyamet sonrası dünyada geçen romantik bir gerilim… Efsane'yi elinizden düşüremeyecek ve kesinlikle unutamayacaksınız.
-Kami Garcia-


"Farklı karakterleri, yüksek tansiyonu ve siyasi entrikalarla dolu ilgi çekici distopik bir dünya. Eğer Açlık Oyunları'nı beğendiyseniz bu kitaba bayılacaksınız." 
-Sarah Rees Brennan-



Yorum:



 Şimdi Amerika Birleşik Devletleri'nin batısında Cumhuriyet adında bir ülke kurulmuştur. Komşu ülkelerle hep savaş içinde olan bu ülkede sıkı bir yönetim vardır. Day ülkenin en çok aranan suçlusudur. June de Cumhuriyet'in sınavından en yüksek puan alan ilk ve tek kişidir. Bir gün June'nin abisi Metias öldürülür. Annesi ve babası trafik kazasında  öldüğü için June artık yanlız kalır. O gün Metias'ın Day'ın peşine düştüğü için onun öldürdüğünü düşünürler. Abisinin intikamını almak isteyen June Day'ın peşine düşer. Ancak o sırada Cumhuriyet'le ilgili sırları öğrenirler ve birden June ve Day takım olarak Cumhuriyet'ten kaçmaya çalışırlar. 


İlk olarak kitaba aşık oldum. Ya o kadar güzel ki. Yazarın anlatımına bayıldım. Kitap kusursuzdu. Okuyalı uzun zaman olmasına rağmen hala aklımda. Akıcıydı. Sıkıcı değildi. Hep dolu dolu bir kitaptı. Hep bir olay, aksiyon, heyecan :D Day'ı çok samimi buldum. Kuzen demesi falan çok hoşuma gitti. Çok zekiydi. En ufak ayrıntıdan bile anlıyordu herşeyi. Hayran kaldım resmen. 

June aptalca davrandı. Ancak onu da anlıyorum yani o durumda herkes öyle yapardı. Bu arada o Thomas var ya... Nefret ediyorum. Day'ı eziyor ancak onun tek yaptığı ne? Tabii ki de Cumhuriyet'e boyun eğmek ve onların dediklerini yapmam. Köpek gibi. Gel diyorsun geliyor, git diyorsun gidiyor hesabı. 

Imm.. Yarın kurguladığı yer, olaylar ve kişiler tam oturmuştu. Diyorum kitap kusursuzdu. Okuyalı zaman geçtiği için aklımda kalanlar taze değil. Ama distopya olarak söylemem gerekirse tamdı. Veba'yla ilgili o kurgu.. Ya bayıldım ben. Macera seviyorsanız veya distopya ya da ipuçlarını takip etme gibi.. Bu kitabı almalısınız. Almazsanız siz kaybedersiniz söyleyeyim :D  Ya kesin alın. Bu kitabı sevmeyen birisini hiç görmedim. Belki abartıyorum ama en sevdiğim, favorileri kitaplarımdan biri. Puanım 5/5. Kitap bana göre kusursuz.







2 yorum:

  1. Evet kesinlikle. Keşke kitabın devamını alabilsem ama Pegasus yanı boru değil :DD

    YanıtlaSil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil